Чеклист BL-01

ЧЕКЛИСТ ЗА НИВО 1

(12-24 месеца)

ИМЕ

ВЪЗРАСТ



УЧИТЕЛ / ТЕРАПЕВТ / РОДИТЕЛ



ОБОБЩЕНА ИНФОРМАЦИЯ ЗА КРИТЕРИИТЕ ЗА ОЦЕНКА (Критериите са описани в Методика за оценка на езиковата компетентност на български език, Продукт А2)

Критерий

Обхват

0

1

2

3

4

5

Ref

Референция (отнасяне към обекти и лица)







Cont

Съдържание (предаване на информация, мнение, отношение и др.)







Coh

Кохезия (свързаност на речта с изпълняваната дейност)







Use

Употреба (подходяща употреба спрямо целта на общуване)







Form

Форма (подходящи изразни средства)







PercVoc

Перцептивен речник







ExprVoc

Експресивен речник







Gram

Граматика







Sem

Семантика







Speak

Говорене







Pron

Произношение







Listen

Слушане







ListenInf

Извличане на информация при слушане







Write

Писане







Spell

Правопис







Read

Четене







ReadInf

Извличане на информация при четене







Effic

Ефективност на изразяване







Adapt

Адаптивност – пренасяне на знания и умения към непознати ситуации







Cult

Културен код










КОМУНИКАТИВНИ УМЕНИЯ
(Ref / Cont / Coh / Use / Form)

 

Да

Не

Детето реферира към обекти чрез задържане, поглеждане към тях, посочване или докосване (обекти в непосредствена близост)

 

 

Детето общува за играчки, светлини, животни и конкретни храни, от особен интерес за него

 

 

Детето инициира игри със смяна на роли/реципрочност на действията

 

 

Детето имитира движенията на другите хора, не непременно за съвместни дейност

 

 

Детето използва невербална комуникация за задоволяване на физиологичните си нужди (глад, жажда, тоалетна)

 

 

Детето използва невербални средства за изразяване на емоции (изненада, любопитство, )

 

 

Детето използва невербални средства за да си поиска желан обект – поглежда обекта и после към човека, от чиято помощ има нужда

 

 

Понякога детето имитира произведени от друг човек жестове, дори да не е точно по отношение на конфигурацията и движението.

 

 

 



Last modified: Monday, 8 November 2021, 8:57 AM