Чеклист BL-01
ЧЕКЛИСТ ЗА НИВО 1
(12-24 месеца)
ИМЕ | ВЪЗРАСТ |
УЧИТЕЛ / ТЕРАПЕВТ / РОДИТЕЛ | |
ОБОБЩЕНА ИНФОРМАЦИЯ ЗА КРИТЕРИИТЕ ЗА ОЦЕНКА (Критериите са описани в Методика за оценка на езиковата компетентност на български език, Продукт А2)
Критерий | Обхват | 0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
Ref | Референция (отнасяне към обекти и лица) | ||||||
Cont | Съдържание (предаване на информация, мнение, отношение и др.) | ||||||
Coh | Кохезия (свързаност на речта с изпълняваната дейност) | ||||||
Use | Употреба (подходяща употреба спрямо целта на общуване) | ||||||
Form | Форма (подходящи изразни средства) | ||||||
PercVoc | Перцептивен речник | ||||||
ExprVoc | Експресивен речник | ||||||
Gram | Граматика | ||||||
Sem | Семантика | ||||||
Speak | Говорене | ||||||
Pron | Произношение | ||||||
Listen | Слушане | ||||||
ListenInf | Извличане на информация при слушане | ||||||
Write | Писане | ||||||
Spell | Правопис | ||||||
Read | Четене | ||||||
ReadInf | Извличане на информация при четене | ||||||
Effic | Ефективност на изразяване | ||||||
Adapt | Адаптивност – пренасяне на знания и умения към непознати ситуации | ||||||
Cult | Културен код |
КОМУНИКАТИВНИ УМЕНИЯ | |||
| Да | Не | |
Детето реферира към обекти чрез задържане, поглеждане към тях, посочване или докосване (обекти в непосредствена близост) |
|
| |
Детето общува за играчки, светлини, животни и конкретни храни, от особен интерес за него |
|
| |
Детето инициира игри със смяна на роли/реципрочност на действията |
|
| |
Детето имитира движенията на другите хора, не непременно за съвместни дейност |
|
| |
Детето използва невербална комуникация за задоволяване на физиологичните си нужди (глад, жажда, тоалетна) |
|
| |
Детето използва невербални средства за изразяване на емоции (изненада, любопитство, ) |
|
| |
Детето използва невербални средства за да си поиска желан обект – поглежда обекта и после към човека, от чиято помощ има нужда |
|
| |
Понякога детето имитира произведени от друг човек жестове, дори да не е точно по отношение на конфигурацията и движението. |
|
|