Чеклист SL-04

Име на детето:____________________________________________________                                     

Години

Жестово име: (описателно) _______________________________________ 

Родители:______Глухи  _____Чуващи        Роднини:______Глухи   _____Чуващи

Език на семейна комуникация:________БГ, словесен         _______  БГ, жестов  


Показатели


Не се наблюдава


Н

Наблюдава се периодично, но не винаги

Р

Наблюдава се постоянно


П

Постоянна и точна употреба на жестове със сложна форма на ръката и двигателни характеристики




Използва повече дактилирани думи 




Употреба на повече сложни изречения - relative clauses и условни




Задава въпроси с всички въпросителни жестове




Отговаря на условни въпроси с “ако”, “представи се, че…”




Отговаря на въпрос - Какво стана? Защо така?




Назовава категории (пица, картофи, домати са храни)




Използва жестове за качество (твърдо, меко, странно и др.)




Модифицира жестове за действия, за да означи начин (стой прав...така, за дълго време), обхват (даде...на всички), продължителност (плаче...отново и дълго)




Представя и говори за хора и неща, които са извън обкръжението




Разказването на истории се подобрява, като детето само се коригира на моменти




Влиза в различни роли по време на разговор и при разказване на истории; смяната на роли се маркира немануално




По-добър контрол върху погледа и тялото по време на разказване




Разказва по серия от картини или сюжетна картина с помощ




Разбира и употребява жестове за време (сутрин, вечер, вчера)




Познава сезоните в годината






Последно модифициране: понеделник, 8 ноември 2021, 09:21