Чеклист SL-04
Име на детето:____________________________________________________ Години Жестово име: (описателно) _______________________________________ Родители:______Глухи _____Чуващи Роднини:______Глухи _____Чуващи Език на семейна комуникация:________БГ, словесен _______ БГ, жестов | ||||
Показатели | Не се наблюдава Н | Наблюдава се периодично, но не винаги Р | Наблюдава се постоянно П | |
Постоянна и точна употреба на жестове със сложна форма на ръката и двигателни характеристики | ||||
Използва повече дактилирани думи | ||||
Употреба на повече сложни изречения - relative clauses и условни | ||||
Задава въпроси с всички въпросителни жестове | ||||
Отговаря на условни въпроси с “ако”, “представи се, че…” | ||||
Отговаря на въпрос - Какво стана? Защо така? | ||||
Назовава категории (пица, картофи, домати са храни) | ||||
Използва жестове за качество (твърдо, меко, странно и др.) | ||||
Модифицира жестове за действия, за да означи начин (стой прав...така, за дълго време), обхват (даде...на всички), продължителност (плаче...отново и дълго) | ||||
Представя и говори за хора и неща, които са извън обкръжението | ||||
Разказването на истории се подобрява, като детето само се коригира на моменти | ||||
Влиза в различни роли по време на разговор и при разказване на истории; смяната на роли се маркира немануално | ||||
По-добър контрол върху погледа и тялото по време на разказване | ||||
Разказва по серия от картини или сюжетна картина с помощ | ||||
Разбира и употребява жестове за време (сутрин, вечер, вчера) | ||||
Познава сезоните в годината |