Чеклист SL-05

Име на детето:____________________________________________________                                    

Години:

Жестово име: ________________________________________(описателно)

Родители:______Глухи  _____Чуващи       Роднини:______Глухи   _____Чуващи

Език на семейна комуникация:________БГ, словесен         _______  БГ, жестов  


Показатели


Не се наблюдава


Н

Наблюдава се периодично, но не винаги

Р

Наблюдава се постоянно


П

Използва по-сложни жестови конструкции - темпорални отношения, взаимосвързани и причинно-следствени събития




Конструира нови жестове за несъществуващи понятия 




Изразява чувства, емоции и отношение към хора, процеси и събития




Разбира изказвания свързани с чувства и емоции, отношение




Използва смяна на роли по време на разказване и в разговор




Използва ролева игра по време на разказване и в разговор 




Разпознава различни варианти на жестова реч - калкиране и естествен жестов език, дактилиране




Започва да разсъждава върху граматиката на жестовия език 




Разбира жестове с близко значение




Разбира жестове с противоположно значение




Разпознава видовете изречения и може да ги категоризира




Преразказва разказ, видеотекст




Съчинява жестов текст по опорни точки




Правилно използва измеренията и изразните средства на пространството при разказване




Анализира и редактира собствената си жестова изява според ситуацията и участниците в нея




Участва активно в дискусии на жестов език, аргументира се, обосновава твърденията си, дава примери 






Last modified: Monday, 8 November 2021, 9:24 AM